Eskilsminne IF
Till hösten får Falkenberg besök av två blågula landslag. Dam U23 spelar mot Italien medan Herr U21 möter Moldavien i sitt EM-kval. Ta chansen att se framtidens landslagstjärnor på plats i Falkenberg.

U23-landslaget har chans till revansch efter 1-3-förlusten mot Italien i februari tidigare i år. Under året har laget tagit segrar mot Nederländerna, Portugal och Kina och smällt in hela 19 mål på sex matcher.

Måndagen 25 september tar U23-landslaget emot Italien i Falkenberg, avspark sker 18.00 på Falcon Alkoholfri Arena.

Månaden senare, fredagen 13 oktober närmare bestämt är det dags för nästa landskamp i Falkenberg. Då är det U21-landslaget som fortsätter sitt EM-kval mot Moldavien. Även den matchen spelas klockan 18.00 på Falcon Alkoholfri Arena.

U21-landslaget rivstartade EM-kvalet med en storseger med 5-0 borta mot Gibraltar. Slutmålet för laget är U21-EM 2025 i Slovakien.

– Falkenbergs FF är glada och stolta över att få vara en del i att arrangera dessa landskamper i Falkenberg. Det är en fantastisk möjlighet för den lokala fotbollen att se framtidens stjärnor på hemmaplan och samtidigt skapa inspiration till sin egen utveckling. Oavsett om du är spelare, ledare eller domare. Skriv upp datumen och ta möjligheten att se morgondagens stjärnor live i Falkenberg, säger Patrik Lundgren, klubbchef i Falkenbergs FF.

Information om biljetter till U23-landslagets match mot Italien kommer imorgon torsdag 20 juli.