Falkenbergs FF är tillbaka på vinnarspåret igen! FFF slog tillbaka Ängelholms FF med 3-0 efter mål av Tim Stålheden, Remo Gotfredsen Grgic och Godwin Aguda.

FFF tog tag i taktpinnen direkt från start. Gulvitt kom i anfall efter anfall. Ibland blev det fel i sista passningen eller så var avsluten för dåliga. I 29:e minuten fick FFF utdelning. En hörna från Wilhelm Ärlig, som två minuter tidigare hade ett skott i ribban, stångades i mål av Tim Stålheden, som förlängde gårdagens födelsedagsfirande med ett fint mål. FFF hade betydligt fler lägen att näta, men det stannade vid 1-0. Det var samma visa i andra halvlek. FFF kom i anfallsvåg efter anfallsvåg. Men Gulvitt var inte effektivt och brände många chanser. Bland annat var Godwin Aguda väldigt nära att näta med kvarten kvar, då han träffade ribban. Matchen avgjordes först i 84:e minuten då Remo Gotfredsen Grgic tog sig förbi motståndarnas försvar och målvakt och rullade in 2-0. Passningen fick han av Oliver Hintsa. Fyra minuter senare prickade Godwin Aguda också in 3-0. FFF, som under de sista tio minuterna bytte in Lucas Sibelius, Sewen Emilov, Elliot Hintsa, Oskar Christiansson och Melker Larsson,  vann med 3-0 och tog en viktig och skön seger. Det var aldrig något snack om vilket som var det bättre laget.

– Jag tycker att vi gjorde en bra insats. Vi vann rättvist med 3-0 och höll nollan. Vi hade bra tryck i första halvlek med många målchanser och ett högt bolltempo, vilket gjorde att Ängelholm blev väldigt trötta. I andra halvlek var vi också det bättre laget men det var lite tempofattigt. Vi stängde matchen med två sena mål. Jag tycker inte att Ängelholm var särskilt farliga och vi var stabila bakåt, säger Remo Gotfredsen Grgic.
Remo gjorde mål för tredje matchen i rad.
– Det är alltid kul att göra mål som offensiv spelare och jag vill bidra till laget. Jag har grymma spelare runt mig och spelar vi en bra fotboll så kommer målen, säger yttern.

Så startade FFF:
Anton Andersson – Linus Borgström, Tim Stålheden, Gabriel Johansson, Adam Eriksson – Melker Nilsson, Christoffer Carlsson – Wilhelm Ärlig, Godwin Aguda, Remo Gotfredsen Grgic – Oliver Hintsa.