Laholms FK
Falkenbergs FF segrade i derbyt mot Vinbergs IF. Segersiffrorna skrevs till 3-1 efter att Agnes Juraskovic stått för samtliga tre gulvita mål.

Men det var hemmalaget som fick den bästa starten. Vinbergs IF tog ledningen på Vinåvallen efter 19 minuters spel. Matilda Larsson prickade in bollen. Men FFF reste sig och fick in en viktig kvittering minuten före paus. Målskytt: Agnes Juraskovic. Ställningen var därmed 1-1 i paus. Och i andra halvlek var det FFF som var starkast. ”Agge” gjorde sitt andra mål i matchen i 69:e minuten och på stopptid gjorde hon sitt tredje mål för dagen och spikade slutresultatet till 3-1.

– Det blev verkligen en match med derbykaraktär, mycket kamp och fysiskt spel och med en plan som var under all kritik. Jag är väldigt stolt över vårt lag efter dagens match. Även om vi spelmässigt inte kom upp i den nivån vi vill vara på så accepterade vi förutsättningarna och hittade nya vägar att vinna matchen på och tog med oss samtliga tre poäng därifrån, säger huvudtränare Robin Östlind.

Så startade FFF:
Alice Larsson – Tea Ekman, Molly Qvarford, Tyra Johansson, Tuva Ullstadius – Emelie Bergbom, Klara Helgesson, Oliwia Berg, Agnes Wederbrand, Clara Jildenhem – Agnes Juraskovic