Norrby IF
Klockan 16.00 imorgon väntar Ängelholms FF på bortaplan för Falkenbergs FF. Gulvitt är revanschsuget och vill snabbt in på vinnarspåret igen. FFF tvingas dock klara sig utan Leonardo Farah Shahin.

Förra året vann FFF med 7-0 på hemmaplan. Bortamatchen slutade 1-1. Nu väntar ännu ett möte i Skåne.
– Det blir en tuff fajt givetvis. Vi vet hur det såg ut när vi var där förra året. Det kommer att bli en kamp. Det är ett frejdigt Ängelholm med en del rutinerade pjäser och många unga, hungriga spelare som älskar att spela i division 1. Utmaningen är att vi ska vara minst lika hungriga som dem och får inte fela någonting där. Vi ska älska att komma och spela på deras gräs. Utifrån taktiska bitar är vi skolade och vet vad vi ska göra. Det är utförandet som är det viktiga. Vi ska med kontroll och energi bryta ner Ängelholm och jobba mycket med återerövring och balans i kontringar, som de är intresserade av, säger Christoffer Andersson.

FFF har snackat igenom missräkningen senast och vad som behöver bli bättre.
– Vi har pratat mycket om passningstempo och att spela framåt i rätt lägen. Vi ska utmana försvaret mycket tydligare, driva bollen framåt och ställa frågor med djupledshot och allt möjligt. Vi vill vara mycket effektivare i det spelet och se till att hålla andan uppe, med energi och passningshastighet och sådant, säger ”Chrisse” och fortsätter:
– Redan i första halvlek var det bekvämt. I andra halvlek blev det en förändring vid deras mål. Det var ett bollinnehav innan målet som inte såg bra ut. Vi var passiva, dåligt positionerade och arbetade inte så som vi vill. Alla de bitarna har vi pratat om. Det ska suddas ut, det ska väck. Vi ska visa att vi vill vara i toppen och vara med hela vägen. Utifrån statistik ser det hyggligt ut. Vi har bra värden på det mesta och ligger högt på nästan alla parametrar, men poängen måste in också. Vi hoppas att det blir ett helt annat Falkenbergs FF imorgon.

Positivt är att målvakten Tim Erlandsson är tillbaka i träning med laget.
– Tim är igång ganska mycket. Sedan är det fortfarande en bit kvar till han är trygg i alla situationer. Han har varit med i en del spelmoment och en del andra moment. Han närmar sig givetvis, men det är fortfarande tidigt. Skönt att det rullar på så som man hade hoppats.
Mindre roligt är att Leonardo Farah Shahin tvingas stå över morgondagens match på grund av en blödning.
– Vi hade förhoppningar om att ”Leo” skulle kunna genomföra hela träningen, men det gick inte så vi får lämna honom utanför.
Men FFF kommer ändå kunna ställa ett starkt lag på benen.
– Jag har tagit ut den elva som jag tror kommer att leverera bäst i matchen imorgon och ge oss tre poäng, säger Christoffer Andersson.

Truppen:

2 Gabriel Johansson