Falkenbergs FF mötte Eskilsminne IF i en träningsmatch över tre gånger 40 minuter idag. FFF vann matchen med 3-0 efter mål av Tobias Karlsson, Elliot Hintsa och Wilhelm Ärlig.

Tobias Karlsson gav FFF ledningen efter en hörna i den första halvleken. Innan den 120 minuter långa matchen var över hade Elliot Hintsa och Wilhelm Ärlig också bidragit med fina mål. Alla spelare i truppen fick speltid och nyförvärvet Taylor Silverholt var pigg i debuten.
– Jag tycker vi gjorde en bra match med tre fina mål, men vi gick ner oss lite i sista perioden då vi låg lite fel defensivt och de fick spela igenom oss lite för lätt. Det var kul att spela och speciellt när man fick göra ett fint mål, säger Elliot Hintsa.
Talangen beskriver målet:
– Godwin Aguda fick bollen på kanten och slog ett cutback-inlägg där jag kom på volley och placerade upp bollen i högra krysset. Det var otroligt skönt att få göra mål igen och höja självförtroende ännu mer, säger Elliot Hintsa.