IF Centern
Efter två kryss och en förlust mot två superettanlag och ett division 1-lag kom årets första seger ikväll borta mot BK Astrio. Segersiffrorna skrevs till 3-1 i Gustav Molins och Oskar Lindbergs debut.
Ställningen var 1-1 i paus mot division 2-laget. Isaac Shears gjorde mål igen. Nyförvärvet har nu gjort två mål på tre matcher i FFF. Förarbetet stod William Borgryd för. Och det fanns bud på fler gulvita mål, men de kom istället i andra halvlek. Remo Gotfredsen Grgic och Melwin Kocanovic såg med en fin fullträff vardera till att FFF gick segrande ur matchen med 3-1. Målet vaktades idag av en debutant.
– Jag tycker att vi spelade helt okej! Det fanns perioder där det var sämre och perioder där det var mycket bättre. Men i det stora hela var det stabilt, säger Gustav Molin.
Han njöt av att få debutera för sin nya klubb.
– Det var kul att debutera och få första minuterna för året, säger 21-åringen.
Är du nöjd med din insats?
– Jag ville göra det bättre på målet men det var en klurig styrning. Annars är jag nöjd. Jag hade bra spel med fötterna, säger Gustav Molin.
På söndag väntar Malmö FF:s B-lag på bortaplan.