IF Centern
Efter en helt sjuk tillställning kunde ett decimerat IFK Norrköping krönas som segrare med 4-3.

Efter en jämn första halvtimme var ställningen 0-0. I 37:e minuten kunde Kalle Holmberg skjuta in 1-0 med ett bra skott utifrån. Tre minuter senare tryckte FFF in bollen. Målet klassades till slut som ett självmål. Två minuter senare tog dessvärre IFK Norrköping ledningen. Jordan Larsson sköt in bollen. 2-1 blev också halvtidsresultatet.

FFF började andra halvlek piggt och kvitterade fyra minuter in i andra halvlek. Christoffer Carlsson rullade in bollen på passning från Nsima Peter. Fem minuter senare gjorde Jordan Larsson sitt andra mål i matchen. FFF kämpade på och tryckte på för ännu ett kvitteringsmål. I 71:a minuten gjorde FFF ett dubbelbyte. Edi Sylisufaj och Anton Wede kom in istället för Nsima Peter och John Björkengren. Minuten senare fick Jordan Larsson sin andra varning och visades ut.

Bytet skulle ge utdelning. I 87:e minuten dundrade Edi Sylisufaj in kvitteringen för FFF, som också bytt in John Chibuike, via ribban. Problemet är att Kasper Larsen nickade in 4-3 till IFK Norrköping med en man mindre i 93:e minuten. FFF gick ifrån matchen med noll poäng.

Foto: Glenn T. Unger