IF Centern
Imorgon eftermiddag drabbar FFF och IFK Norrköping samman på Östgötaporten. På förhand en tuff bortamatch, men FFF ska göra allt som står i deras makt för att komma därifrån med poäng.

FFF har slickat såren efter förlusten mot BK Häcken.
– Vi har snackat ihop oss om prestationen och tar feedbacken med oss in i nästa match. IFK Norrköping är ett bra lag som ännu inte har lyckats få en trea i årets serie och vår uppgift blir ju att se till att den sviten förlängs ytterligare en match, säger Hasse Eklund.

Han har bra koll på ”Peking”, som en viss före detta FFF-kapten vid namn Jens Gustafsson tränar och där före detta FFF-spelarna Johannes Vall och Alexander Jakobsen huserar.
– IFK Norrköping är är duktiga på att driva spelet och vårt försvarsspel kommer återigen att ställas på prov. Sen när vi har bollen gäller det att vi har mer beslutsamhet i det offensiva spelet och att vi kommer till mer avslut i attraktiva lägen och låter IFK Norrköping ägna sig åt lite försvarsspel också i matchen, säger FFF:s huvudtränare, som fyllde 50 år i dagarna, och tillägger:
– Vi måste som vanligt ligga nära 100 procent i vår prestation och är beredda att göra många löpningar i nivå med vår ambition om att vinna matchen.

Glädjande är att Tobias Karlsson och John Chibuike är redo för spel.
– Allt är bra i truppen förutom att Kirill Pogrebnyak har lite känningar i baksida lår och att ”Tibbe” Brink Joza är avstängd. Övriga spelare är disponibla om man också undantar Mahmut Özen och Dominic Chatto som varit skadade en längre tid, säger Hasse Eklund.

Tränarteamet har tagit ut följande manskap:
Hampus Nilsson, Johan Brattberg, Carl Johansson, Johan Lassagård, Tobias Karlsson, Nsima Peter, Kalle Söderström, Robin Östlind, Christoffer Carlsson, Per Karlsson, Marcus Mathisen, Edi Sylisufaj, Jacob Ericsson, John Chibuike, John Björkengren, Anton Wede, Tobias Englund, Passi Prudence.

Avspark sker klockan 16.00! YWP låter meddela att det fortfarande finns gott om platser i deras supporterbuss!

Foto: Glenn T. Unger