Under tisdagskvällen spelade FFF:s herrar sin första DM-match för året. Lilla Tjärby slogs till slut tillbaka med behagliga siffrorna 4-1 efter mål av – i tur och ordning – Rasmus Fridolf, Sewen Emilov, Umar Bala Muhammed och Melker Larsson. För Sewen och Melker var det första målet i A-lagströjan!

FFF hade ett stort spelövertag i första halvlek men fick inte till det fullt ut och ställningen var 1-1 i paus. Gulvitts fullträff signerades Rasmus Fridolf, som förvaltade en målvaktsretur på bästa sätt. I andra halvlek fick FFF bättre ordning på grejerna och gled ifrån till 4-1 sedan Sewen Emilov, Umar Bala Muhammed och Melker Larsson hittat rätt en gång vardera. Sewens premiärmål var ett fint sådant. Vid ett inlägg smög han mellan mittbackarna och touchade in bollen vid första stolpen. Rasmus Fridolf assisterade Umar Bala Muhammed till 3-1. Fridolf tog sig förbi sin försvarare och chippade bollen till Umar, som petade in den. Spiken i kistan från Melker Larsson var en riktig godbit. Bollen damp ner i straffområdet varpå Melker tryckte in den i bortre krysset. FFF fick alltså en bekväm start på DM-spelet.
– Jag tycker att det var en bra genomkörare, trots att det var ett motstånd från lägre division. Vi har fortfarande lite att jobba på när det kommer till relationerna, men annars kändes det stabilt. Det var en match där vi förde boll väldigt mycket. De backade hem och gjorde det trångt. Jag tycker att det var en godkänd insats med förbättringspotential, säger målskytten Rasmus Fridolf.

Han är nöjd över att han bidrog med poäng.
– Det var skönt att göra mål och även få en assist och få producera poäng som offensiv spelare, säger 22-åringen.
Umar Bala Muhammed tackade för passningen och gjorde inget misstag.
– Det var en härlig känsla att göra mål. Jag hoppas att det fortsätter så här, säger nigerianen.
Inte undra på att 18-årige Sewen Emilov var glad efteråt. Han gjorde sitt första mål i FFF:s A-lag.
– Det kändes bra faktiskt. Det började nervöst men sen blev det bättre med tiden. Jag är såklart nöjd med målet! Det var ett bra inlägg som jag gick in fullt på, säger talangen.
Även för Melker Larsson var det första målet i A-lagströjan.
– Det kändes bra, alltid kul att göra mål. Den satt där den skulle. Bortre krysset är alltid ledigt! säger 19-åringen nöjt.

Så startade FFF:
Nadeem Omar – Melker Larsson, Gabriel Johansson, Gentrit Ibishi, William Borgryd – Lucas Sibelius, Carl Martinsson – Rasmus Fridolf, Sewen Emilov, Umar Bala Muhammed – Oskar Christiansson.
Avbytare: Axel Ekroth, Serhat Akgün, Demir Halili, Melker Svensson och Teddie Johansson.