Det var en bra söndag för Falkenbergs FF. Även damlaget segrade. Trönninge slogs tillbaka med 4-0 i DM.

FFF hade inga problem att besegra Trönninge. Gulvitt stod för en vass första halvlek och när domaren blåste för pausvila ledde FFF med 3-0. Tre minuter in i andra halvlek gjorde FFF också 4-0, vilket också blev slutresultatet.
– Försvarspelet var superstarkt och vi släppte inte till något direkt farligt läge på hela matchen, säger sportchefen och assisterande tränaren Fredrik Wisén nöjt.
Tuva Persson gjorde två av målen och Stina Wisén och Emma Larsson prickade in ett vardera.
– För övrigt så var det fyra riktigt fina mål tagna direkt ur instruktionsboken.
Samtliga FFF-tjejer spelade med svart armbindel.
– Vi har alla det som händer i Ukraina i våra tankar och hoppas av hela våra hjärtan att där ska bli fred, säger Fredrik Wisén.

På torsdag reser laget till Spanien på träningsläger.
– Där ska vi gnugga på ordentligt med diverse spelövningar samt svetsa samman gänget så att vi kommer väl förberedda inför division 2. Träningslägret har tjejerna jobbat ihop till själva, så det har varit en riktig morot på vägen. YWP har också sponsrat. Det är vi väldigt tacksamma för. Allt känns jättebra i truppen med ledare och spelare, säger han.