Kristianstad FC
Det blev en 4-3-seger för FFF efter en riktig rock ’n’ roll-match i Halmstad.

Gulvitt tappade en 3-0-ledning men fick sista ordet då Klara Helgesson satte det avgörande 4-3-målet borta mot BK Astrio en kvart före slutsignalen. Klara Helgesson och Agnes Juraskovic nätade två gånger vardera.

– Efter första halvlek så ledde vi med 3-0 och hade kontrollerat matchen fullständigt. Vi hade knappt ett skott mot vårt mål och hade bud på fler framåt. Sedan började andra halvlek och vi var inte alls på tårna. Och efter ett tidigt mål i andra från Astrio och kort därefter en straff så var det match igen. Vi kom inte alls rätt i vårt spel eller i positioner. Astrio lyckades kvittera till 3-3 men därefter så samlade vi ihop oss och lyckades till slut göra 4-3 och vinna matchen, summerar huvudtränare Robin Östlind den svängiga tillställningen.