Kristianstad FC
FFF har vind i seglen efter fyra raka vinster men behåller ödmjukheten och båda fötterna på jorden. Imorgon väntar Oskarshamns AIK, som hittills visat sig vara svårslagna, på hemmaplan.

Christoffer Andersson ser fram emot morgondagen.
– Det är hemmamatch och det ska vara fint väder. Det är kul när folk kommer och stöttar oss. Vi vill ha så många som möjligt som följer oss. Grabbarna och vi ledare också uppskattar sjukt mycket att det finns support i staden och att man hjälper laget mot fler segrar, säger ”Chrisse”.

Oskarshamns AIK har hela 16 nya spelare i år.
– De har mycket nytt och det är inte det första laget i division 1 som byter ut minst tio spelare. Vi är förberedda på Oskarshamn. Det har ändå gått nio matcher så vi har haft gott om material att jobba med. De började serien med några segrar och sedan har det varit mer jämna matcher. De har haft några vettiga resultat. Vi har koll på dem och vet vad de erbjuder, säger Christoffer Andersson och fortsätter:
– Det är en jämn serie och resultaten är ologiska ibland. Vissa motstånd passar vissa lag bättre och en del har kanske lite lättare mot ett visst typ av spel. En del ändrar rätt mycket i hur de formerar sig också. Man har sett mycket i den här serien.

FFF har analyserat hur de ska gå till väga för att luckra upp Oskarshamns AIK:s försvar.
– Vi har gått igenom hur de pressar, hur de attackerar och vilka uppspelsvägar de vanligtvis jobbar med. Men vi spelar på hemmaplan och har alltid trivts här. Det handlar mest om att komma ut och vilja ge den energi som krävs för att vinna en match i division 1. Vi ska komma ut med både hjärta och hjärna och framförallt spelglädje. De taktiska instruktionerna är en liten del i det hela, men det handlar mer om att låta ryggmärgen och magkänslan bestämma, att lita på sin instinkt och att vilja vara med och påverka. Att vi har spelare som verkligen är sugna är det absolut viktigaste. Nu har vi några goa poäng i bagaget. Att göra det igen är en viktig faktor, att mentalt ladda upp på rätt sätt och inse att det är 30 matcher vi spelar. Den förra matchen är redan glömd och det gäller att göra nya leveranser och vara på hugget för att spela sin bästa fotboll, säger ”Chrisse”.

FFF svävar absolut inte iväg.
– Kontinuiteten i att leverera bra defensivt arbete och vara kompakta och stabila som lag ger poäng i långa loppet. Sedan ska vi ha spelglädje, frejdighet och allt sådant. Stabiliteten och att göra det om och om igen är utmaningen, säger huvudtränaren.

Gabriel Johansson, som gjort en MR, är fortfarande otillgänglig till följd av sin fotskada. I övrigt är läget i laget bra.

Truppen mot Oskarshamns AIK:
Anton Andersson
Tim Stålheden (K)
Linus Borgström
Noel Hansson
Nils Bertilsson
Remo Gotfredsen Grgic
Leonardo Farah Shahin
Isaac Shears
Christoffer Carlsson
Lucas Sibelius
Oskar Lindberg
Pontus Carlsson
Rasmus Andersson
Melker Nilsson
Godwin Aguda
Gustav Lillienberg
Melker Larsson
Melwin Kocanovic
Vincent Bodiroza

Säkra gärna era biljetter till matchen i god tid. Here we go!