Falkenbergs FF hade inga problem med att avfärda Trönninge IF i söndagens DM-match. Segersiffrorna skrevs till 9-0 efter att publiken bjudits på tre mål av Sewen Emilov, två av Elliot Hintsa och ett vardera av Oskar Christiansson, Lucas Sibelius, Melwin Kocanovic och Melker Larsson.

FFF tog tag i matchen direkt från start och fick utdelning i fjärde minuten då mittfältaren Sewen Emilov nätade. Gulvitt fortsatte att skapa målchanser och gjorde ytterligare två mål – signerade Oskar Christiansson och Lucas Sibelius – innan halvtidsvilan. FFF slog inte alls av på takten i andra halvlek, utan snarare tvärtom. FFF hittade rätt sex gånger i andra halvlek och vann med 9-0. Sewen Emilov levererade tre av målen efter att liksom Elliot Hintsa gjort två mål under andra halvlek.

– Jag tycker att laget gjorde en bra match. Vi började bra från början och fortsatte så hela matchen, säger Sewen Emilov innan han går in på sin egen prestation:
– Min insats var okej. Det var skönt att spela match. Det kändes bra att få göra lite mål.
När gjorde du tre mål senast?
– Det var ett tag sen. Jag minns ej själv. Det är alltid en skön känsla, säger 19-åringen.

Startelvan:
Jakub Sutowicz – Rasmus Fridolf, Melker Larsson, Melker Anderberg, William Borgryd – Edvin Christiansson, Melker Nilsson – Lucas Sibelius, Elliot Hintsa, Sewen Emilov – Oskar Christiansson

Ersättare: Rasmus Garrigan, Eron Mulaku, Adam Ekenhard, Melwin Kocanovic, Nikolai Isrenn