Fjorårets succé är tillbaka! Nu är åter dags att starta gåfotboll i regi av Falkenbergs FF.

Välkommen till informationsträff!
Vi bjuder in till informationsträff tisdagen den 28 mars klockan 10.00 i klubbrummet på Falcon Alkoholfri Arena. Vi hälsar dig som var med förra året välkommen. Ta gärna med dig någon kompis som vill prova på. Vi hälsar även dig som inte provat på gåfotboll tidigare hjärtligt välkommen. Ta chansen, du kommer inte att ångra dig!
Tillsammans tar vi en fika, lär känna varandra och informerar om upplägget.

Vad är gåfotboll kanske du undrar?
Det är en träningsform som passar dig och alla som kommit upp lite i åren, oavsett fotbollserfarenhet eller fysisk form. Och tro det eller ej, det ger faktiskt bra kondition, trots avsaknad av djupledslöpningar, närkamper, omställningar och nickdueller! Det får andra ta hand om! Gåfotboll handlar nämligen om fotboll med finess och finlir i slowmotion och sker utifrån deltagarens egna förutsättningar.

Gåfotboll är enkelt och väldigt populärt. Det krävs i princip bara ett par bra skor och ett glatt humör. För det viktigaste är glädjen och gemenskapen. En fika tillsammans efter genomförd träning är kanske t.o.m. det mest uppskattade….

Vem vänder vi oss till?
Vi vänder oss till dig som är lite äldre, läs 60 +, och som vill förbättra din hälsa och ha roligt tillsammans med andra.

När spelar vi?
Vi spelar gåfotboll på fredagar på Kristineslätt 09.00-10.00 och efteråt fikar vi i FFF:s klubblokal. Första tillfället blir den 14 april och sedan fortsätter vi fram till slutet av oktober, med ett litet sommaruppehåll i juli.

Vad kostar det?
Du får gärna komma och prova några gånger och vill du sedan fortsätta löser du medlemsavgift i FFF.

Anmäl dig!
Vi startar alltså med en informationsträff tisdagen den 28 mars klockan 10.00 i Falkenbergs FF:s klubblokal. Bjud med några vänner och anmäl er till Håkan Nilsson, se nedan kontaktuppgifter, senast den 21 mars.

Välkommen!

Håkan Nilsson