Laholms FK
Efter drygt fem månader i Italien är skyttedrottningen Stina Wisén tillbaka i Falkenberg. Den nyblivna 20-åringen är med i matchtruppen när FFF imorgon beger sig till Skåne för möte med Malmö FF Akademi.

Stina Wisén har varit FFF:s bästa målskytt de senaste säsongerna. Efter förra säsongen begav hon sig till Florens för att studera italienska. I söndags återvände hon till hemstaden Falkenberg. Nu är hon redo för match med FFF igen.
– Det känns jättebra. Det är så kul att vara tillbaka och träffa alla! säger hon.
Hur var tiden i Florens?
– Jag var i Italien i cirka fem och en halv månad. Det har varit superkul och lärorikt. Italienskan sitter helt okej. Det är lite lättare att förstå än att prata själv.
Vad var det för lag som du höll igång med?
– Jag tränade med två lag, ett som heter Lucchese och ett annat som heter Rinascita Doccia. Båda lagen var i Serie C.
Är tanken att du nu ska stanna och spela säsongen med FFF?
– Ja, det är tanken. Jag ser jättemycket fram emot säsongen! säger en spelsugen Stina Wisén.

Truppen:
Milla Svensson
Alice Larsson
Tuva Ullstadius
Molly Qvarford
Nora Juraskovic
Klara Helgesson
Emelie Bergbom
Bleona Sejdiu
Tintin Pettersson
Emma Larsson
Agnes Wederbrand
Agnes Juraskovic
Stina Wisén
Stella Wassholm
Erza Osmani
Emma Carlsson

Matchen mot Malmö FF Akademi startar klockan 14.00 under lördagen.