IF Centern
Efter två raka bortamatcher är Falkenbergs FF imorgon tillbaka på hemmaplan igen. Ljungskile SK står för motståndet.

– Läget i laget är helt okej, även om vi har några spelare som missar matchen. Vi har förberett oss på bästa sätt och gått igenom Ljungskile. Vi har haft en del att prata om och har haft bra samtal i gruppen. Vi vet var vi är just nu och gör allt för att optimera våra förutsättningar. Vi måste ha tålamod, alla resultat kanske inte trillar med oss i början. Vi arbetar med att hålla ihop enheten och försvara och anfalla så som vi vill, säger Christoffer Andersson och fortsätter:
– Vi jobbar febrilt för att ta steg framåt i vår utveckling. Spelarna är på hugget och vill hitta samband i spelet. Vi vill göra det bättre i varje moment för varje träning som går. Vi är optimistiska kring att studsa tillbaka men vet om att vi möter en bra motståndare med skickliga, offensiva pjäser.
En spelare FFF behöver se upp med är Linus Tornblad.
– Han har gjort fem baljor och gjorde tre senast. Han har spets från sin kant och kan även agera centralt. En viktig del är att hålla koll på honom och vi är medvetna om att Ljungskile vill komma åt ytor att kontra på.

Huvudtränaren tycker att FFF och LSK påminner om varandra i spelsättet.
– Det finns en hel del likheter. Och i varje match får vi räkna med att motståndare hittar på saker för att försvåra det för oss. De har använt i stort sett samma elva i de tre inledande matcherna, så vi har ganska bra koll på dem och deras spelare, säger ”Chrisse”.
Carl Martinsson utgick mot Böljan och är otillgänglig. Även Gabriel Johansson klev av DM-matchen och står över imorgon på grund av en skadekänning. Kwame Kizito fick en liten känning efter den långa matchen mot Böljan och får också vila imorgon.

FFF har tagit ut följande spelare i matchtruppen:
1. Tim Erlandsson
4. Tim Stålheden
5. Adam Eriksson
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
10. Robin Hofsö
11. Wilhelm Ärlig
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
15. Rasmus Fridolf
16. Nadeem Omar
17. Lucas Sibelius
18. Linus Borgström
20. Linus Dahl
28. Melker Nilsson
30. Godwin Aguda
33. Melker Larsson
88. Oskar Christiansson

Avspark på FAA sker klockan 16.00. Glöm inte att säkra din biljett! Imorgon finns också kommunens familjehemssekreterare på plats på arenan, gå gärna dit och prata med dem.