IF Centern
Under tisdagskvällen tog Falkenbergs FF:s damlag sin fjärde raka seger i division 3. Åsa IF slogs tillbaka med 11-1 på hemmaplan efter bland annat sju (!) mål av Stina Wisén.

Redan efter en kvart ledde FFF med 3-0 efter tre mål signerade skyttedrottningen Stina Wisén. Klara Helgesson stack emellan med ett fint 4-0-mål innan Wisén gjorde ytterligare tre mål. I 45:e minuten fyllde Paula Eliasson på med FFF:s åttonde mål i matchen. Åsa IF reducerade till 8-1 på straff efter en timmes spel innan Stina Wisén, Klara Helgesson och Linn Albrektsson via varsitt mål fastställde slutresultatet till 11-1. Efteråt fick glada spelare jubla ikapp med de supportrar som var på plats.
– Helt grymt med klacken på läktaren som våra spelare hyllade efter matchen. Vi ledde med 8-0 efter första halvlek, där vi gjorde mål på allt. Samtliga spelare spelade på hög nivå. Många av målen var riktigt snygga, säger tränaren och sportchefen Fredrik Wisén efter storsegern.

Segern över Åsa IF var lagets fjärde på fyra matcher i division 3. FFF står nu på full pott och 21-1 i målskillnad.

Foto: Robert Boman & Lollo Skagerfält