Efter 14 år avslutades samarbetet med Nike. FFF kan nu presentera att adidas blir ny officiell sportleverantör från år 2020.

Avtalet med adidas sträcker sig över fyra år. FFF är mycket nöjt med lösningen.
– Det känns riktigt bra. Adidas är ett stort och välkänt märke. Redan från början i våra dialoger med Mikael Bjärsmyr och adidas kändes det bra. Det är en leverantör som är väldigt professionell samt serviceinriktad, säger FFF:s klubbchef Patrik Lundgren.

adidas representant Mikael Bjärsmyr, som själv har varit en duktig fotbollsspelare och gjort tolv U17-landskamper, är tillfreds med det nytecknade avtalet.
– Vi är både stolta och glada över att få vara partner till Falkenbergs FF från och med 2020. Adidas delar FFF:s värdegrund och vill bidra till att stärka klubbens varumärke än mer. Jag ser fram emot många roliga stunder på Falcon Alkoholfri Arena de kommande åren! säger Mikael Bjärsmyr på adidas.
Han utvecklar hur de tänker gå till väga för att stärka FFF:s varumärke:
– Dels genom att erbjuda fina och bra produkter som FFF:are med stolthet vill bära såväl på som utanför fotbollsplanen men också med gemensamma aktiviteter som ger mervärde för klubben och dess medlemmar. FFF kommer dessutom att visas upp av och med adidas i vårt material och våra presentationer på ett nationellt plan, säger Bjärsmyr.

Vi kommer senare att gå ut med hur det nya matchstället kommer att se ut. FFF kan också berätta att klubben har signerat ett nytt samarbetsavtal med Intersport. Det löper även det över fyra år.