IF Centern
Falkenbergs FF har gjort klart med sitt andra nyförvärv inför säsongen 2021. Oliver Hintsa går i lillebror Elliot Hintsas fotspår. Den 20-årige anfallaren, som även kan spela yttermittfältare, har skrivit på ett treårskontrakt med FFF.

Oliver Hintsa ansluter från Halmstads BK men var den gångna säsongen utlånad till Tvååkers IF, där han gjorde åtta mål på 20 matcher i division 1.
– Oliver är en ung och mycket lovande offensiv spelare som vi hoppas mycket på. Han visade under 2020 att han klarar av att spela seniorfotboll på ett bra sätt och vi tror att han kan utvecklas ytterligare i Falkenbergs FF, säger FFF:s sportchef Håkan Nilsson.

Oliver Hintsa själv är glad över att ha undertecknat ett avtal med FFF.
– Det känns väldigt bra och inspirerande. Jag ser att jag har bra utvecklingsmöjligheter i Falkenberg och jag är beredd att lägga ner ett hårt jobb för FFF, säger den nyblivne 20-åringen.
Han valde bort andra alternativ för att få komma till FFF.
– Jag valde Falkenbergs FF då det känns som ett bra steg i min utveckling och givetvis en bra förening. Det känns som en familjär klubb som bryr sig om sina spelare, säger Oliver Hintsa, som har tre U17-landskamper på meritlistan och är gudson till Fredrik Ljungberg.

Hur skulle han då beskriva sig som spelare och vad vill han tillföra?
– Jag är en snabb och löpstark spelare som också är målfarlig och älskar att utmana. Jag kan tillföra mycket med min snabbhet och målfarlighet. Självklart ska vi tillbaka till allsvenskan, säger han.
Han vill helt klart spela allsvensk fotboll med FFF.
– Mitt mål med tiden i klubben är att hjälpa Falkenbergs FF tillbaka till allsvenskan och för egen del vill jag utvecklas ännu mer och ta ytterligare steg, säger Oliver Hintsa.
Han ser fram emot att spela med lillebror Elliot igen.
– Det känns väldigt spännande. Han är en väldigt stor talang, säger nyförvärvet, som också känner Lorik Ademi, Nadeem Omar och Carl Martinsson sedan tidigare.

Varmt välkommen Oliver!

Foto: David Svensson