Falkenbergs FF
Norrby IF
Falkenbergs FF:s 94:e årsmöte ägde rum under torsdagskvällen. Loungen på Falcon Alkoholfri Arena var helt fullsatt under mötet.

FFF redovisade en förlust på 3,52 miljoner kronor för år 2022. Det egna kapitalet uppgår nu till knappt 4,1 miljoner kronor. FFF satsar fortsatt rejält under 2023 och budgetar med ett minusresultat på cirka 2,7 miljoner kronor. Ordförande Patrik Hannell valdes om på ett år. Och ledamöterna Magnus Wernersson, Niklas Korshag, Henrik Bertilsson och Ulrika Winroth valdes om på två år.

En rad priser delades ut i vanlig ordning. Lars-Eric Nilssons spelare, priset till årets viktigaste herrspelare, delades ut till Gabriel Johansson. Priset till årets viktigaste spelare i damlaget gick till Tyra Johansson. Lucas Sibelius fick ta emot FFF:s talangpris till Hasse ”Kullen” Svensons minne. Bertil ”Puskas” Karlssons Minne tilldelades damlagets eldsjäl Fredrik Wisén. Johan Wernerssons Minne delades ut till Dion Ibrahimi. Svenssons Ur & Optiks pris till bäste FFF-spelare under året gick till Molly Qvarford respektive Godwin Aguda. Prisen till årets spelare enligt FFF:s supporterklubb YWP gick också till Molly Qvarford respektive Godwin Aguda.

Text: Eric Nilsson