Falkenbergs FF gjorde en mycket bra första halvlek och ledde med 1-0 i paus. I andra halvlek kom superettanlaget Östers IF tillbaka och kvitterade. Men det var FFF som hade den allra bästa chansen att avgöra. Fler mål blev det dock inte utan matchen slutade oavgjort, 1-1.

FFF gjorde en riktigt bra första halvlek och ledde med 1-0 i paus. Leonardo Farah Shahin serverade Godwin Aguda öppet mål efter starkt press-spel efter knappa halvtimmen. I slutet av halvleken var Leonardo Farah Shahin också på vippen att göra 2-0. Det var en underhållande match och Östers IF hade också några chanser, men då stod Anton Andersson i vägen. I andra halvlek hade Östers IF mer att säga till om och kvitterade efter tio minuter. ÖIF tryckte på men FFF, med en stark Anton Andersson i målet, fredade sig på ett bra sätt. FFF bytte först in Melker Nilsson och sedan Remo Gotfredsen Grgic och därefter Oskar Christiansson, Elliot Hintsa och Edvin Christiansson. På tilläggstid var comebackande Remo Gotfredsen Grgic oerhört nära att avgöra matchen, som slutade 1-1. En bra insats av FFF mot superettanlaget.

– Jag tycker att laget gjorde en fin insats mot ett mycket bra lag. Framförallt tycker jag att det var kul att se att vi kan spela bra när vi ligger lågt i andra halvlek. Vi höll ihop laget på ett fint sätt och kunde ändå skapa fina målchanser, säger Anton Andersson.
Han stod själv för flera fina ingripanden.
– För egen del kändes det bra, det blev några räddningar men ”Tobbe” och ”Gabbe” gjorde det enkelt för mig och skar av många vinklar från motståndarna. Det känns som att vi börjar spela ihop oss mer och mer hela laget, vilket är roligt! säger keepern.

Så startade FFF:
Anton Andersson – Linus Borgström, Gabriel Johansson, Tobias Karlsson, Adam Eriksson – Lucas Sibelius, Christoffer Carlsson – Wilhelm Ärlig, Godwin Aguda, Oliver Hintsa – Leonardo Farah Shahin
Inhoppare: Melker Nilsson, Edvin Christiansson, Remo Gotfredsen Grgic, Oskar Christiansson och Elliot Hintsa.