Laholms FK
Under torsdagen ägde Falkenbergs FF:s 93:e årsmöte rum i den för kvällen välfyllda loungen på Falcon Alkoholfri Arena. Spelare prisades, nya styrelseledamöter välkomnades samtidigt som andra avtackades och 2021 års ekonomiska resultat, som blev bättre än förutspått, redovisades.

Klubbens ekonomiska resultat för räkenskapsåret 2021 blev bättre än väntat.
– Vi hade budgeterat med ett underskott med 5,3 miljoner kronor. Resultatet blev bättre än budgeterat underskott och slutade på ett underskott med cirka 1,6 miljoner kronor. Det är viktigt för föreningen att sköta ekonomin på ett sunt och bra sätt, vilket jag tycker resultatet visar. Vi går även in med ett kapital på 7,6 miljoner kronor inför 2022 vilket är positivt då vi vet att det blir ett utmanande år, säger klubbchef Patrik Lundgren.

I vanlig ordning delades flera fina priser ut. Supporterföreningen YWP:s pris till årets bästa spelare på herr- och damsidan delades ut till Anton Wede respektive Stina Wisén. Oliver Hintsa mottog Svenssons Ur och Optiks pris som bäste spelare 2021. Tobias Karlsson fick ta emot priset Lars-Eric Nilssons spelare. Hasse ”Kullen” Svensons Minne gick till Oskar Christiansson och Bertil ”Puskas” Karlssons Minne till Anders Kristiansson. Oskar Fredriksson fick motta Johan Wernerssons Minne.

Patrik Hannell valdes om som ordförande på ett år och styrelseledamoten Janne Andersson valdes om på två år. Heléne Stålbom, Jörgen Hallgren och Rolf Landholm lämnade styrelsen och avtackades. En trio valdes in, nämligen Glesys vd Glenn Johansson, Anders Kristiansson, som var tränare i FFF:s ungdomsverksamhet 2010-2019 och som fungerat som ansvarig för vår ungdomsturnering Gekås Ullared Minicup, samt Per Johansson, som jobbar för Sisu och är en stor FFF-supporter.
– Det känns inspirerande. Det känns bra när man får medlemmars förtroende. Det ska bli kul att verka i föreningen, mot nya mål, säger Per Johansson.