Falkenbergs FF spelar imorgon sista matchen i Svenska cupens gruppspel. Tord Grips moderklubb, division 2-laget Ytterhogdals IK, står för motståndet och FFF vill självklart avsluta cupspelet med en seger.

Falkenbergs FF har en träningsvecka med många pass bakom sig.
– Vi är laddade för sista cupmatchen, även om det blir mer som en träningsmatch. Vi har haft en bra träningsvecka och har kört på tufft, med en träning extra, säger Christoffer Andersson.

Gulvitt har analyserat vad som gick fel mot BK Häcken och vill nu få med sig en seger och bygga upp självförtroendet.
– Vi börjar känna att alla detaljer och momenten vi pratat om börjar sitta mer och mer och det ska ge resultat. Det är ingen panik att vinna, men nu har vi några matcher där vi verkligen vill vara med och gå för bra resultat. Det är klart att det hjälper laget att få med sig några segrar. Jag förväntar mig inte att vi ska ha kommandot i 90 minuter i varje match, men jag vill att vi ska bli mer effektiva i boxen och att vi ska bygga vinnarmentalitet på träning och match. När vi nu kan grunderna ska vi börja skapa målchanser ordentligt, säger FFF:s huvudtränare.

Positivt är att både Adam Eriksson och Oliver Hintsa är tillbaka efter skador och med i truppen till morgondagens match.
– Adam är på banan igen och Oliver har tränat tre dagar efter sin fotledsproblematik, säger ”Chrisse”.
Endast Kwame Kizito, Carl Martinsson, Rasmus Fridolf och Elliot Hintsa är utanför matchtruppen.

Truppen:
Tim Erlandsson
Gabriel Johansson
Tim Stålheden
Tobias Karlsson
Robin Hofsö
Wilhelm Ärlig
Christoffer Carlsson
Umar Bala Muhammed
Nadeem Omar
Lucas Sibelius
Linus Borgström
Linus Dahl
Adam Eriksson
Melker Nilsson
Melker Larsson
Godwin Aguda
Oskar Christiansson
Oliver Hintsa

Avspark klockan 13.00 på Kristineslätt och det är fri entré.