Igår meddelade regeringen att sittande publik på högst 300 personer ska tillåtas på sportevenemang från och med 1 november. Vi har tre hemmamatcher som berörs av beslutet och här följer information om vad som gäller.

Vem får gå?
Biljetter till de tre återstående hemmamatcherna kommer att tilldelas våra säsongskortsinnehavare. Det är de som valt att behålla sitt Säsongskort 2020 samt partners med säsongskort. Eftersom vi har knappt 900 aktiva säsongskort kommer dessa fördelas på de tre matcherna. Inga biljetter kommer att finnas tillgängliga till försäljning.

Vilken match får jag gå på?
Varje säsongskortsinnehavare kommer att få gå på en av de tre återstående hemmamatcherna och vi kommer i början på nästa vecka att meddela vilken match du har blivit tilldelad. Biljetten kommer därefter att skickas till din e-post. Du som inte har angett någon e-postadress, vänligen ta kontakt med vårt sportkontor (se kontaktuppgifter här).

Återstående hemmamatcher:
1 november kl. 17.30: Falkenbergs FF – Djurgården
7 november kl. 15.00: Falkenbergs FF – IF Elfsborg
6 december kl. 14.30: Falkenbergs FF – Mjällby AIF

Placering på läktaren
Det kommer endast finnas sittplatser tillgängliga och alla biljetter är numrerade. Platserna är fördelade på varannan rad och på var tredje stol (minst 1 meters avstånd). Vi ber dig att vänligen respektera dessa platser och avstånd. Inga undantag om att sitta tillsammans kan göras av administrativa skäl.

Dryck och servering
För att minimera risken för smittspridning har Falkenbergs FF beslutat att ingen försäljning av mat och dryck kommer att ske på arenan. Det innebär att kiosker, grilltält och lounge kommer att vara stängda.

Frågor?
Om du undrar över något är du välkommen att kontakta biljett@falkenbergsff.se