Laholms FK
Under lördagen mötte Falkenbergs FF BK Häcken på bortaplan. FFF vägde dessvärre för lätt mot topplaget och föll med 0-3 på Bravida Arena.

Rödklädda FFF höll på att få ett friläge redan efter en minut. Tobias Englund bröt en passning och höll på att löpa sig fri, men stoppades effektivt av Godswill Ekpolo. I fjärde minuten tog BK Häcken ledningen efter en hörna, som nickades i mål av Johan Hammar. Två minuter senare gjorde Viktor Noring en fin räddning på ett avslut från Ahmed Yasin. I åttonde minuten räddade Axel Norén ett avslut från Yasin på mållinjen.

I 17:e minuten misslyckades Tobias Englund med en hemåtnick. Patrik Wålemark blev sedan frispelad av Daleho Irandust och sköt in 2-0. Det innebar en brant uppförsbacke för FFF. Efter 20 minuter fick Marcus Mathisen ett hyfsat skottläge men avslutet gick en bit över ribban. I 36:e minuten hängde inte FFF med i svängarna. BK Häcken tilläts slå ett inlägg som Alexander Söderlund forcerade in. FFF hade svårt att skapa något av värde och det var BK Häcken som kontrollerade tillställningen. Hisingslaget ledde med 3-0 i paus.

FFF gjorde ett trippelbyte i paus. John Chibuike, Nsima Peter och Anton Wede kom in istället för Kalle Söderström, Edi Sylisufaj och Christoffer Carlsson. En kvart in i andra halvlek vann Nsima Peter bollen utanför straffområdet och avlossade ett skott som gick utanför ramen. I 64:e minuten slog Marcus Mathisen en bra frispark som räddades av Dahlberg nere vid stolproten.

Viktor Noring räddade ett friläge från Daleho Irandust i 79:e minuten. Tre minuter senare slog Jacob Ericsson ett inlägg som blev lurigt och gick tätt över ribban. Matthew Garbett byttes in i 84:e minuten. Nyzeeländaren ersatte Tobias Englund. FFF spelade upp sig något i andra halvlek men fick inte in bollen. FFF förlorade med 0-3 på Hisingen.