Norrby IF
Falkenbergs FF väljer att flytta upp ännu en spelare från de egna leden. Denna gång handlar det om 18-årige ytterbacken William Borgryd.

William Borgryd har medverkat i flera träningsmatcher och DM-matcher under försäsongen och gjort det bra. Nu har han skrivit på ett A-lagskontrakt som sträcker sig säsongen ut.
– Det känns jättebra att få chansen ytterligare att visa upp sig ännu mer och ett kvitto på att man gör det bra, säger William Borgryd.

Ytterbacken beskriver sig enligt följande som spelare:
– Jag har bra spelförståelse med bra fötter. Jag gillar även att fylla på mycket uppåt som ytterback och är bra en mot en, säger 18-åringen.
Vad hoppas du kunna bidra med?
– Jag hoppas kunna bidra med kvalité och energi på träningarna och de gånger man förhoppningsvis får chansen till spel.

Sportchef David Svensson är glad över att kontraktera William Borgryd.
– William har presterat väldigt bra under sin tid i akademin. Det är en offensiv och intressant ytterback som är duktig med båda fötterna och nu har han fått känna på seniorfotboll i större utsträckning under våren när han varit med i kontinuerlig träning med A-truppen. Det känns roligt att lyfta upp ytterligare en lovande spelare från egna led och från och med sommaren kommer han att vara med fullt ut i A-truppen, säger David Svensson.