Getinge IF
Dominic Chatto, som varit i FFF sedan 2017, avslutar sin fotbollskarriär. En annan spelare som också lämnar klubben är Passi Prudence som är klar för Landskrona.

Den 34-årige mittfältaren Dominic Chatto avslutar sin fotbollskarriär. Han kom till Falkenberg inför säsongen 2017. Under det första året var Chatto en av de absolut mest tongivande spelarna i laget och när FFF efter en väldigt tuff start i Superettan till slut lyckades vända och slåss om en kvalplats uppåt var Chatto med sin spelförståelse och sina naturliga ledaregenskaper en av de mest bidragande orsakerna till att detta lyckades. De sista åren har tyvärr varit kantade av skador men med hans ledaregenskaper har han fortfarande betytt mycket framförallt för de yngre spelarna i omklädningsrummet och ute på plan. Falkenbergs FF önskar Dominic Chatto stort lycka till i framtiden.

Passi Prudence har även han avslutat sin tid i Falkenbergs FF och vi önskar honom lycka till i hans nya klubb Landskrona BoIS.