Norrby IF
Kwame Kizito, 23, från BK Häcken är klar för Falkenbergs FF. Anfallaren har undertecknat ett tvåårskontrakt med FFF.
– Jag är väldigt glad över att gå till FFF och jag ser fram emot att ansluta till laget, säger ghananen.

Under den gångna säsongen spelade han 13 allsvenska matcher för BK Häcken och bidrog med tre mål och tre assist. Från och med januari 2020 och två år framåt tillhör han Falkenbergs FF.
– Jag vill tacka tränaren Hasse Eklund för förtroendet och sportchefen Håkan Nilsson för möjligheten. Att spela i Falkenbergs FF är en väldigt stor möjlighet och ett stort privilegium för mig att få hjälpa laget att uppfylla deras mål, säger Kwame Kizito.
Han har enbart fått bra intryck av klubben och laget.
– Jag vet att FFF är ett ambitiöst lag med många talanger. Jag ska jobba hårt för att hjälpa laget att uppnå saker, säger strikern.

Kwame Kizito beskriver sig själv som spelare enligt följande:
– Inte alla långa anfallare är snabba, men jag är 183 centimeter lång och har snabbhet. Jag är bra i luften, har god teknik, är stark och har näsa för mål. Jag är bra i positionsspelet och inte för självisk. Jag både gör och skapar mål, säger 23-åringen.
Han är förväntansfull inför allsvenskan 2020.
– Nästa säsong kommer att bli bra. Hårt arbete lönar sig. Om vi jobbar hårt som lag så kommer det att bli ett väldigt spännande år för tränaren, ledarna, fansen och spelarna, säger han.

Han trivdes under sitt första år i Sverige.
– Det är ett väldigt underbart land. Jag spenderade året i Göteborg, så jag har inte riktigt haft några stunder i Falkenberg. Men jag hoppas att jag kommer att känna mig som hemma när säsongen börjar! säger Kwame Kizito.
Anfallaren är övertygad om att FFF:s spelstil kommer att passa honom.
– Det är självklart därför att många bollar kommer in från båda kanterna. Det gör att man som anfallare får tillräckligt med utrymme för att nicka. Det är en väldigt bra spelstil och jag gillar att göra mål med huvudet, säger han.

FFF:s sportchef Håkan Nilsson är mycket nöjd med FFF:s andra värvning inför den kommande säsongen.
– Kwame är en spelare som är en kraftfull djupledslöpare, bra i huvudspelet och jobbar hårt för laget. När vi dessutom vet att han är en bra person och karaktär tror vi att han kommer att passa bra in i vårt sätt att spela och är glada för att vi kommit överens med både Kwame och BK Häcken, säger sportchefen.

Foto: BK Häcken