Norrby IF
Mot Gais gjorde anfallaren Oskar Christiansson superettan-debut för FFF. Den 19-årige falkenbergaren fick definitivt mersmak.

Han byttes in i den 81:a minuten och gjorde ett piggt inhopp.
– Det kändes jättebra! Detta är någonting man har haft som mål väldigt länge, och det är väldigt skönt att ha uppnått målet. Väldigt kul också att få chansen att visa upp sig lite, säger Oskar Christiansson.
Han var laddad när han hoppade in.
– När jag hörde mitt namn, och att jag skulle in, var det som en lättnad kan man säga. Samtidigt som man var rätt pirrig så var det bara glädje och man var bara så taggad! Jag tycker ändå att jag kom in med energi och gjorde det jag kunde i matchbilden, säger han.

Oskar kom till FFF efter säsongen 2019. Han hade då gjort 13 år i Stafsinge IF. I FFF har han fått en fin utveckling och belönats med ett lärlingskontrakt med A-laget. I år har han öst in mål i P19 och i U21 gjorde han hattrick mot just Gais för knappt två veckor sedan.
– Jag tycker att min tid i FFF har varit väldigt bra hittills. Jag tycker att klubben är väldigt familjär och jag trivs verkligen. Jag tycker att jag har utvecklats väldigt mycket under dessa två år. Enligt mig själv har jag framförallt utvecklat min fysiska form och alla smådetaljer i det tekniska spelet, säger talangen.
Inhoppet i förrgår har gett honom blodad tand. Han hoppas få fler chanser i A-laget.
– Ja, det hoppas jag. Sen kan man aldrig ta något för givet. Det gäller att jobba så hårt man kan både på och utanför plan och göra så bra ifrån sig som möjligt, så får man se. Jag själv hoppas att jag kanske kan få göra lite fler minuter i superettan, för att skaffa sig så mycket erfarenhet som man kan och framförallt lära och utvecklas, säger han.
Oskar vill fortsätta ta kliv framåt, bli den bästa versionen av sig själv – och såklart hjälpa FFF att säkra nytt kontrakt i superettan.
– Det är självklart! Det är ju det allra största och viktigaste målet!