Norrby IF
Falkenbergs FF spelar imorgon kväll cupkvartsfinal borta mot Mjällby AIF, som FFF besegrade just på Strandvallen så sent som förra veckan.

Matcherna duggar tätt. Imorgon väntar Mjällby AIF i kvartsfinalen i Svenska cupen och på måndag spelar FFF ett prestigefyllt Hallandsderby mot Varbergs Bois på Varberg Energi Arena. Hur resonerar då Hasse Eklund kring situationen och om vilket lag han kommer att ställa på benen?
– Jag förstår att många tänker på att allsvenskan är viktigare än cupen då en plats i allsvenskan ger en inkomst på cirka 15 miljoner kronor till skillnad från en cupseger. Vi känner att vi är bra tränade och vilka som spelar handlar mer om vilka spelare som har de taktiska och fysiska verktygen att vinna denna match, säger Hasse Eklund och fortsätter:
– Vi kommer att spela med de spelare som har störst energinivå och som vi tror kan ge oss en seger, det vill säga det lag som vi tror är bäst för dagen. Det är alltid viktigt att försöka vinna och det handlar om att spelarna hela tiden ska försöka ta de chanser de får och prestera bra.

Falkenbergs FF, som sedan tidigare saknar skadade duon Mahmut Özen och Kwame Kizito, väljer att vila några slitna spelare. Calle Johansson, Sander van Looy och matchvinnaren senast, John Björkengren, kommer att stanna hemma. Istället åker Melker Nilsson, som är tillbaka efter sjukdom, Mohammad Ahmadi och Rasmus Fridolf med till Hällevik. Förändringar i startelvan är att vänta. Klart på förhand är att Viktor Noring får debutera i målet.
– Det är klart att Viktor kommer att få chansen i mål och han har tränat på bra sen han anslöt till oss och är absolut värd en chans att visa vad han går för, säger FFF:s huvudtränare, som vet att det kommer att bli en ny tuff match mot Mjällby.
– Vi har stor respekt för Mjällby och det var en jämn tillställning senast vilket gör att vi överhuvudtaget inte funderar på något derby förrän cupkvartsfinalen är avklarad, säger Eklund.

FFF har tagit ut följande manskap:
1. Johan Brattberg (mv)
2. Gabriel Johansson
5. Mohammad Ahmadi
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson
9. Nsima Peter
10. Kalle Söderström
11. John Chibuike
12. Christoffer Carlsson
13. Marcus Mathisen
14. Matthew Garbett
15. Rasmus Fridolf
16. Viktor Noring (mv)
17. Edi Sylisufaj
18. Jacob Ericsson
23. Lorik Ademi
25. Tobias Englund
28. Melker Nilsson
33. Tibor Brink Joza (K)

Morgondagens match startar klockan 20.15.