Getinge IF
Falkenbergs FF:s damlag bjöd på målfest i hemmapremiären i division 4. WRY/VGLT besegrades med klara 8-2 på Falcon Alkoholfri Arena. Damlaget har fått en smakstart på serien.

Målkalaset inleddes med Klara Helgessons 1-0-mål i 19:e minuten. Innan första halvlek var över hade Stina Wisén gjort två snabba mål och sett till att FFF ledde med 3-0 i paus. Under de första 20 minuterna av andra halvlek producerade FFF hela fem (!) mål. Klara Helgesson gjorde 4-0 innan Stina Wisén fyllde på med både 5-0 och 6-0. Inhopparen Felicia Bergbom gjorde 7-0 innan måltjuven Stina Wisén gjorde sitt femte mål i matchen. WRY/VGLT reducerade två gånger om när FFF slog av på tempot och putsade slutresultatet till 8-2. FFF har därmed två segrar och 14-3 i målskillnad efter två omgångar i division 4.

Tränaren och sportchefen Fredrik Wisén är stolt över sina spelare.
– Hela inramningen denna premiärkväll var fantastisk trots att den spelades utan publik. Att få marschera in som spelare på arenan för FFF-dam till ljuv musik tyckte spelarna var stämningsfullt och på riktigt, säger han och fortsätter:
– Vi är ett stabilt och starkt lag vilket vi visar återigen både i spel, inställning och med siffrorna 8-2. Samtliga lagdelar håller bra klass vilket ger vårt anfallsspel det bästa understöd man kan tänka sig.
Han lyfter särskilt fram en spelare.
– Det är lätt att man glömmer vår målvakt Eline Ericsson när man tittar på resultatet. Eline var superstabil, tog några frilägen och var samtidigt spelbar som en extra försvarare, säger Wisén.