Ariana FC
Falkenbergs FF åker till Stockholm med en seger i bagaget. Imorgon eftermiddag väntar bortamatch mot tabellsjuan Hammarby på Tele2 Arena.

– Det blir en spännande match mot Hammarby då vi vet att inramningen alltid är bra och det är en match som spelarna uppskattar, säger FFF:s huvudtränare Hasse Eklund.
Trepoängaren mot Elfsborg senast satt gott på många sätt.
– Vi åker upp med gott självförtroende efter segern senast och vet av tradition att vi alltid brukar vara bra på höstsäsongerna. Mot Hammarby som spelar en extremt passningsorienterad fotboll med mycket energi gäller det att ha disciplin i försvarsspelet och att inte ge dem för mycket glädje med att bara täcka ytor, så de kan flytta boll obehindrat. Det gäller för oss att vara aggressiva i presspelet och att våga ha ett eget bollinnehav, säger Hasse Eklund.

Carl Johansson, som missade förra matchen på grund av en stukad fot, är tillbaka i truppen och spetsar till konkurrensen.
– Vi har bra konkurrens för tillfället och många spelare har bra form. Det ger mig som tränare många olika möjligheter att välja taktik och spelsätt efter motståndare och inte efter de spelare som är friska, säger huvudtränaren.

Truppen:
Hampus Nilsson, Johan Brattberg, Carl Johansson, Tobias Karlsson, Nsima Peter, Kalle Söderström, Robin Östlind, Christoffer Carlsson, Per Karlsson, Kirill Pogrebnyak, Edi Sylisufaj, Jacob Ericsson, John Chibuike, Mahmut Özen, John Björkengren, Anton Wede, Tobias Englund, Tibor Brink Joza (K).

Matchen inleds klockan 15.00.