Imorgon kväll spelar FFF:s damlag premiär i division 4. En laddad gulvit trupp gästar Åsa.

Hemsidan tog ett snack med tränaren och sportchefen Fredrik Wisén inför premiären mot Åsa IF.

Hur är känslan inför premiären?
– Man är förväntansfull. Efter en lång försäsong så är det äntligen dags för match. I detta finns det alltid lite nerver. Tjejerna är supertaggade.

Hur är läget i laget? Är alla friska och krya?
– Vi har några frågetecken men samtidigt en bred trupp. Så det känns stabilt. Vi är noga med att vid minsta förkylningssymptom så stannar man hemma.

Vad tror du att ni kan prestera i matchen?
– Jag vet att vi kommer att prestera bra med tanke på de bra träningar som varit under denna långa försäsong. Vi har tränat nonstop med väldigt hög närvaro och med en härlig inställning från hela truppen.

Vad har ni satt upp som mål för säsongen?
– Vårt gemensamma mål är att ta steget upp i division 3.

Vem blir lagkapten och varför har ni valt just henne?
– Nora Landén är vår lagkapten. Hon är en riktig lagspelare som är bra på att kommunicera med ledare och spelare. Nora styr också spelet från sin position som mittback på ett föredömligt sätt, säger Fredrik Wisén.

Hemmapremiären spelas mot WRY/VGLT på Falcon Alkoholfri Arena på tisdag.