Laholms FK
David Svensson blir ny sportchef för Falkenbergs FF från och med 1 januari 2022. Han ersätter Håkan Nilsson som går i pension efter 15 år i föreningen.

David Svensson spelade 617 A-lagsmatcher för FFF mellan 2000 och 2017. Sedan han lade skorna på hyllan har han varit verksam som ansvarig för social hållbarhet inom föreningen. Nu tar han ett nytt steg och blir sportchef.
– Jag känner mig oerhört motiverad! Jag har haft fyra lärorika år på sportkontoret med förmånen att kunna följa Håkans arbete på nära håll. Det är onekligen stora skor att fylla men det ska bli inspirerande att axla rollen som sportchef och få möjligheten att utveckla vår fotbollsverksamhet så att Falkenbergs FF blir långsiktigt starka, säger David Svensson.
Han ser verkligen fram emot den utmaning som väntar.
– Det ska bli roligt att komma närmare den sportsliga organisationen och jag ser fram emot att tillsammans med ledare, spelare och övriga kollegor i Falkenbergs FF få arbeta med att utveckla föreningen varje dag, säger FFF:s nye sportchef.

Håkan Nilsson kom till FFF hösten 2006. Han känner sig trygg med att få David Svensson som efterträdare.
– David står för alla de värderingar och allt som Falkenbergs FF har. Ingen behöver vara orolig utan David kommer göra sitt absolut yttersta för FFF, säger Håkan Nilsson.
Han hade dock gärna sett att han fått pensionera sig med en bättre säsong i ryggen.
– På så sätt känns det lite tråkigt att sluta efter denna säsong. Men någon gång ska man sluta och jag har kommit upp i en ålder där man kan ta pension. Det blir första gången på många år som mina nära och kära slipper rätta sig efter min matchkalender. Frånsett det resultatmässiga denna säsong känns det bra att lämna över till David, säger han.
Hans två bästa minnen är matchen mot Ängelholm 2013, då FFF tog steget upp i allsvenskan för första gången, och premiärmatchen i högsta divisionen borta mot Malmö FF 2014.
– Inget slår de minnena fotbollsmässigt, säger Håkan Nilsson, som slutar den 31 december.

Falkenbergs FF riktar ett stort tack till Håkan Nilsson för alla insatser under alla år och önskar David Svensson lycka till.

Foto: falkenbergsbild.se