Damlaget ångar på i division 3. Under söndagen tog FFF sin tredje raka seger via 1-0 borta mot Varbergs BoIS.

Derbyt blev en jämn och kampfylld historia. FFF höll tätt bakåt och i 82:a minuten ordnade Linn Albrektsson segermålet för de gulvita. Hon vräkte upp bollen i nättaket efter att FFF fått en indirekt frispark på grund av tillbakaspel till egen målvakt från Varbergs BoIS sida. FFF vann med 1-0 och står nu på tre segrar och 10-0 i målskillnad efter tre omgångar i division 3.
– Vilken otroligt härlig seger mot ett bra Varbergs BoIS. Som FFF-tjejerna kämpade för varandra vilket bidrog till tre otroligt sköna poäng. Samtliga i laget gör en riktigt bra insats men vår målvakt Milla Svensson får som bästa spelare idag. Milla har nu hållit nollan tre matcher i rad, säger tränaren och sportchefen Fredrik Wisén.

Nästa match spelas tisdag 29 juni hemma mot Åsa IF.