Falkenbergs FF besegrade idag IF Centern med 1-0 på hemmaplan. Milla Svensson höll nollan och Ebba Nilsson prickade in matchens enda mål.

FFF spelade fin fotboll och skapade ett flertal bra målchanser. En av dem lyckades Ebba Nilsson förvalta. Målet föll i 42:a minuten och var psykologiskt viktigt. Fler mål blev det inte, trots flera bra FFF-möjligheter. Milla Svensson spikade igen och FFF vann hemmamatchen med 1-0.

– Vi gjorde en bra och stabil match idag. Vi skapade en hel del framåt och släppte ingenting bakåt. 1-0 var i underkant men vi var där och spelet fram till flera av chanserna var riktigt roligt att se. Målet var också härligt där Ebba följde med hela vägen som ytterback och tryckte in den efter en tilltrasslad situation. Tre härliga poäng helt enkelt, säger tränaren och sportchefen Fredrik Wisén.

Startelvan:
6. Agnes Wederbrand