Klockan 16.00 imorgon vankas det gratismatch hemma mot Vänersborgs IF. Tre viktiga poäng står på spel och vi hoppas att falkenbergarna går man ur huse för att stötta laget.

Christoffer Andersson bedömer att formen är helt okej.
– Vi är väl inte helt nöjda med senaste matchen. Nu på hösten gäller det att bita i, göra bra träningsveckor och se till att leverera. Vi är väldigt laddade inför en viktig match på hemmaplan. Det ska bli spännande.
Vad behöver bli bättre i prestationen jämfört med oavgjorda matchen mot BK Olympic förra helgen?
– Vi kände att det var lite svajigt i en del faser i förra matchen. Vi kan bli ännu bättre i uppbyggnadsspelet och lösa upp knutarna. Vi ska se till att ta fram bollen med kontroll. Det blir viktigt för spelarna att vinna sin match i matchen och kunna hitta fria ytor och ta fram bollen kontrollerat. Det gäller att vara på hugget när lägen dyker upp. Vår struktur är bra. Det som saknades lite senast var kvalitén i olika moment offensivt, för att skapa fler chanser.
Han beskriver Vänersborgs IF som ett engelskinfluerat lag.
– De har hög press, rakt spel, andrabollsspel och massa energi i press-spel. Och de har en fullständigt galen coach som eldar på spelarna. Vi vill hota dem mycket tydligare i deras defensiv och ha högre kvalité med bollen. Vi ska skapa plats för oss själva, säger Christoffer Andersson.
Huvudtränaren hoppas på bra stöd från läktarplats.
– Vi behöver support hela vägen in i kaklet. Det är jämnt där uppe, flera lag slåss om andraplatsen och vi har inte gett upp möjligheten att hota Gais. Vi ska jaga hela vägen in i kaklet, säger ”Chrisse”.
Carl Martinsson är korsbandsskadad. I övrigt är alla spelare tillgängliga.

Följande 19 spelare ingår i matchtruppen:
1. Tim Erlandsson
2. Gabriel Johansson