FC Trollhättan
Under söndagen drabbade FFF och AIK samman på Falcon Alkoholfri Arena. AIK tog ledningen men FFF kom tillbaka och kvitterade och hade också lägen att avgöra. Matchen slutade oavgjort.

FFF började ganska piggt och skapade sin första målchans efter tio minuter. Christoffer Carlsson vräkte då iväg ett volleyskott som gick över ribban. Efter en kvart hade FFF en stor möjlighet. Marcus Mathisen sköt från nära håll och Jakob Haugaard svarade för en benparad. I 22:a minuten fick AIK straff sedan Calle Johansson hindrat Henok Goitom. Sebastian Larsson steg fram. Johan Brattberg räddade, men Larsson slog in returen. Efter målet hade AIK en bra period där Henok Goitom bland annat hade ett nickläge där avslutet inte gick på mål.

I 43:e minuten hade John Björkengren en halvchans framför mål, men fick inte någon kraft i avslutet. I femte tilläggsminuten kom FFF:s kvittering! Jakob Haugaard gjorde en halvdan utboxning i duell med Gustaf Nilsson, Christoffer Carlsson skarvnickade och Kalle Söderström nickade sedan läckert in 1-1. Matchen var oavgjord i paus.

Åtta minuter in i andra var FFF nära att trycka in 2-1 men Jakob Haugaard räddade till hörna. Och den blev farlig. Christoffer Carlsson drog till men bollen hamnade i händerna hos AIK:s målvakt. I 60:e minuten sköt Eric Kahl ett skott som gick utanför bortre stolpen. Sju minuter senare räddade Johan Brattberg ett närskott från Henok Goitom till hörna. Gustaf Nilsson skulle därefter ha fått straff efter att ha stoppats i straffområdet, men varnades istället för protest.

I 77:e minuten gjorde FFF ett byte. Edi Sylisufaj kom in och Christoffer Carlsson gick ut. Med tio minuter kvar hade Gustaf Nilsson ett jätteläge, men Haugaard räddade friläget. FFF fortsatte att trycka på. I 87:e minuten sköt Edi Sylisufaj utanför. Två minuter senare lyfte AIK bollen i ribban. Det blev ingen gulvit vinst utan matchen slutade oavgjort, 1-1. Det var FFF:s sjunde kryss i allsvenskan denna säsong.