Torslanda IK
Falkenbergs FF besegrade Lindome GIF med 4-2 och är nu uppe i 20 raka seriematcher utan förlust. Mål stod Godwin Aguda (2), Taylor Silverholt och Wilhelm Ärlig för. Nadeem Omar fick därmed vinna i startdebuten.

Redan efter tio sekunder tog FFF ledningen genom Taylor Silverholt. Gulvitt fortsatte trycka på och missade bland annat öppet mål. I 13:e minuten kom dock 2-0 sedan Godwin Aguda snyggt rakat in bollen. Sedan kom Lindome plötsligt in i matchen. Robin Glavak grötade in reduceringen efter en tilltrasslad situation i 17:e minuten och 14 minuter senare nickade Nuha Jatta in 2-2. FFF kom tillbaka starkt och i 44:e minuten dundrade Wilhelm Ärlig in 3-2 via ribban. Ett psykologiskt viktigt mål precis innan halvtidsvilan. FFF bytte in Lucas Sibelius istället för Christoffer Carlsson (som hade en skadekänning) inför starten av andra halvlek.  3-2 stod sig ända fram till 82:a minuten då Robin Hofsö blev helt fri och osjälviskt gav Godwin Aguda öppet mål fram till 4-2. Ett oerhört viktigt mål för FFF, som under halvleken också bytte in Oliver Hintsa, Gabriel Johansson, Linus Dahl och Oskar Christiansson. Gulvitt löste allt och vann med 4-2 inför 1 137 åskådare.

– Det var en speciell match. Vi ville ha revansch och vi fick en riktigt skön start med mål efter tio sekunder. Jag har inte varit med om mycket snabbare mål. Det går knappt. En grym start och vi hade fler chanser. Vi gjorde 2-0, spelade bra fotboll och gjorde rätt saker. Sen kom en hörna och så var de med i matchen. Sen kom ett inlägg och vi gjorde fel där och sen var det ”even steven”. Därifrån visade vi mental styrka och tog oss tillbaka in i matchen. Vi gjorde 3-2 innan halvtid och sen var det en stökig andra halvlek med byten och känningar. ”Gabbe” kom in och gjorde det jättebra. Vi bytte över Linus Borgström på vänstersidan, som räddade upp några situationer på ett fantastiskt sätt. Oliver Hintsa kom också in och visade energi, säger Christoffer Andersson och fortsätter:
– 4-2 kom väldigt skönt. Det var stökigt i situationen, då vi förberedde byten, så jag ska kolla på det i lugn och ro sen. Tre poäng in på kontot, men det var en speciell match. Man ska vinna matcher på olika sätt. Idag tappade vi en ledning när vi var dominanta och vände sedan det till något positivt. Det tyder på mental styrka i gruppen.
Vad säger du om Nadeems insats?
– Han kunde inte göra något på målen. På hörnan tappade vi en gubbe. Vid andra målet släppte vi en spelare fri på ett inlägg. Det var inte mycket för Nadeem att göra där.
Vill du lyfta fram några spelare idag?
– Det var många som visade energi. ”Gabbe” Johansson kom in på en felaktig position och gjorde det bra. Melker Larsson gjorde många bra grejer offensivt och är väldigt spännande och kreativ med bollen. Vi höjer laget och Robin Hofsö är alltid väldigt viktig där framme.

Samtidigt kan vi meddela att Tim Erlandsson tyvärr har skadat både korsband och menisk i knäet och väntar på operation. Han beräknas bli borta från spel i tio månader. Vi lider med Tim, som gjort en strålande säsong, och kommer visa honom stort stöd under denna svåra tid.

Så startade FFF:
Nadeem Omar – Linus Borgström, Tim Stålheden, Tobias Karlsson, Melker Larsson – Christoffer Carlsson, Melker Nilsson – Wilhelm Ärlig, Godwin Aguda, Taylor Silverholt – Robin Hofsö