Gulvitt ställs mot Lindome GIF på hemmaplan imorgon eftermiddag. FFF har givetvis siktet inställt på tre nya poäng och 20:e raka seriematchen utan förlust.

Christoffer Andersson var nöjd efter fredagens matchförberedande träning på Kristineslätt.
– Det var lite blåsigt men utifrån det var kvalitén bra, framförallt i den offensiva strukturen. Det var många bra sekvenser där. Det är koncentrerade grabbar som är redo för morgondagen.
”Chrisse” är tydlig inför matchen:
– Vi vill ha revansch! Det är en match från i våras som vi vill glömma. Matchen efter det kom vändningen. Vi är ett annat lag nu. Nu möter vi dem igen och det är ett lag som vill spela fotboll med kortpassningsspel och centrala genombrott och ha possession. Det har vi koll på. Vi är förberedda på vad de har att erbjuda och vill givetvis matcha dem med vårt typ av spel.
Vad betydde segern senast?
– Det är klart att den var superviktig. Det var en period i andra halvlek som inte såg så bra ut, men att genom energi från bänken kunna ta tre poäng var otroligt viktigt. Imorgon blir en liknande match. De kanske inte har det bästa bortafacitetet men spelar i sina bästa stunder fin fotboll. De spelar med hög risk, så det vill vi självklart utnyttja, säger huvudtränaren.

Tim Stålheden, Melker Nilsson och Linus Dahl är alla tillgängliga igen. Adam Eriksson är avstängd och Tim Erlandsson skadade sig i veckan. Vi väntar på svar från Tims magnetkameraundersökning. Nadeem Omar vaktar därmed målet imorgon.
– Det ska bli spännande att se honom i hans premiär från start. Det är en bra målvakt som jobbat i skymundan och stöttat Tim fullt ut. Nu får han en chans att visa upp sig. För hans del handlar det om att njuta över av att få möjligheten och att göra grunderna korrekt. Vi litar absolut på Nadeem, säger Christoffer Andersson.

Truppen består av följande spelare:
1. Axel Ekroth
2. Gabriel Johansson
4. Tim Stålheden
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
10. Robin Hofsö
11. Wilhelm Ärlig
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
16. Nadeem Omar
17. Lucas Sibelius
18. Linus Borgström
20. Linus Dahl
24. Taylor Silverholt
28. Melker Nilsson
30. Godwin Aguda
33. Melker Larsson
88. Oskar Christiansson

Avspark sker klockan 16.00 på FAA. Glöm inte att säkra biljetter för dig, familjen och vännerna!