Unga kvartetten Rasmus Fridolf, 20, Gabriel Johansson, 19, Mohammad Ahmadi, 19, och Carl Martinsson, 19, har signerat A-lagskontrakt med Falkenbergs FF.

Gabriel Johansson, som har sina styrkor i sitt duellspel och sin aggressivitet, och Mohammad Ahmadi, som har god spelförståelse och bra passningsfot, är försvarsspelare medan slitstarke kämpen Carl Martinsson främst är mittfältare (även om han också använts som ytterback) och kvicke Rasmus Fridolf, som har bra avslut med båda fötterna, kan spela på flera offensiva positioner. Kvartetten tillhör A-truppen från och med 1 januari.
– Det känns väldigt bra. Det är ett kvitto på att hårt jobb lönar sig. Det har alltid varit ett av mina mål sen barnsben att spela i en allsvensk förening, så jag är oerhört stolt och tacksam över denna möjlighet, säger Rasmus Fridolf, som tror att han kan bidra med flera saker.
– Jag kan bidra med mycket fart framåt med min snabbhet och jag kan även slå mina motspelare en mot en för att skapa farligheter. Jag ger alltid 100 procent för mina medspelare, säger han.

Gabriel Johansson, som är lillebror till Ludvig Johansson som gjorde allsvensk debut för FFF i år, är glad över att han flyttas upp i A-truppen.
– Det känns självklart bra eftersom att jag alltid har velat tillhöra en allsvensk matchtrupp. Det är ju detta man kämpat för så länge och nu har man fått ett kvitto på att det lönat sig. Sen tror jag att jag kommer att bidra med ett hårt jobb och en stark vilja. Det är bland annat det som krävs av mig dessa år, säger han.
Carl Martinsson är också han stolt.
– Att skriva A-lagskontrakt med en allsvensk klubb är en dröm som går i uppfyllelse. Jag är väldigt tacksam för denna möjlighet. Det är något man kämpat för länge. Det ska bli väldigt roligt att träffa alla spelare nästa vecka och börja träna tillsammans, säger mittfältaren.
Martinsson har rehabiliterat en korsbandsskada under 2019 och kommer att lånas ut till division 1-laget Tvååkers IF under 2020.
– Det känns bra att bli utlånad till Tvååkers IF. Att komma upp till A-laget i en allsvensk trupp och slå sig in i startelvan är tufft, för det finns många bra spelare i A-truppen. Så att få möjligheten att spela i division 1 och i Tvååker känns bra för min utveckling. Det är viktigt att få spela, säger han.

Mohammad Ahmadi är mycket belåten med sitt färska avtal.
– Det känns väldigt bra att skriva A-lagskontrakt. Det är något jag har kämpat för under en längre tid och det ska bli riktigt kul att spendera de kommande åren tillsammans med laget, säger backen.
Vad vill han då bidra med?
– Jag tycker att mitt passningsspel är ganska bra och det kan hjälpa laget mycket. Sedan tycker jag även att jag tillför mycket vilja, säger talangen.