Getinge IF
FFF föll stort borta mot topplaget Valinge Derome under söndagen. Hemmalaget vann med 7-0.

FFF höll jämna steg med Valinge Derome i första halvlek. ”Valder” ledde med 1-0 i paus och FFF hade fortfarande chans till poäng inför starten av andra halvlek. Andra halvlek vill FFF helst glömma. Valinge Derome sprang ifrån och vann med 7-0.
– Många startspelare saknades idag. Trots det gjorde tjejerna en bra första halvlek. Tyvärr hade vi några olyckliga minuter i början av andra då det trillade in  två snabba mål. Vi tappade duellerna och modet efter det, vilket är något att ta med sig och jobba vidare med. Stort grattis till ”Valder” för en bra genomförd match där vi inte räckte till idag, säger tränaren Johan Klingborg.

Så startade FFF:
6. Agnes Wederbrand