Getinge IF
Ikväll drog höstsäsongen av U21 allsvenskan södra i gång. För Falkenbergs FF:s del väntade BK Häcken på bortaplan och det blev gulvit seger efter en fin insats.

Efter tolv minuter nickade Nsima Peter in 1-0 till FFF, som därmed fick en smakstart på matchen. Häcken kom tillbaka och kvitterade efter 35 minuter genom Ahmed Yasin. Men bara minuten senare återtog FFF kommandot i matchen. Då gjorde Nsima Peter sitt andra mål för kvällen. Ledningen stod sig ända fram tills 73:e minuten då Isaac Jonsson kunde forcera in kvitteringen. Men detta var FFF:s match. I 84:e minuten krutade Edi Sylisufaj in segermålet på volley. FFF lämnade Bravida Arena med tre poäng.

– Vi var kompakta i vårt försvarsspel. Vi lät inte Häcken komma in centralt. Vi var även bra i vårt egna bollinnehav. Det var en jättebra laginsats. Alla bidrog till segern, säger tränaren Jonas Axeldal.

FFF ställde upp enligt följande:
Johan Brattberg – Gabriel Johansson, Mohammad Ahmadi, Ludvig Johansson – Johan Lassagård, Dominic Chatto, Passi Prudence, Tobias Englund – Edi Sylisufaj, Nsima Peter, Mergim Laci.

Avbytare: Rasmus Fridolf, Lorik Ademi, Mostafa Kebbi och Alexander Johansson.

Foto: Lollo Skagerfält