Frillesås FF
Planen var närmast ospelbar och förutsättningarna därmed inte de lättaste. Ändå grejade FFF en viktig trepoängare i Ahlafors.

Många liter vatten fick avlägsnas från planen innan matchen till slut kunde komma igång. Och när den väl startade var det FFF som inledde bäst. Det ska sägas att det var otroligt svårt att spela fotboll på planen då bollen hela tiden fastnade i vattenpölar. Men det hindrade inte FFF från att ta ledningen efter en läcker frisparksvariant i 15:e minuten. ”Stoffe” passade bollen till Melker Nilsson som lyrade in den, Linus Borgström nickskarvade sedan snyggt bollen vidare mot Godwin Aguda i straffområdet. Aguda kunde resolut dunka in ledningsmålet från nära håll. FFF hade bud på ett 2-0-mål när Oliver Hintsa fick ett mycket bra läge sedan målvakten kommit på mellanhand strax före paus, men då lyckades inte Hintsa få avslutet på mål. Det stannade vid 1-0 i paus.

Även andra halvlek skulle komma att handla mycket om ställningskrig och kamp på den minst sagt vattensjuka planen. Det liknande mer vattenpolo än fotboll många gånger. När Ahlafors IF radade upp hörnor under en period blev det nervöst, men FFF med Tim Erlandsson i spetsen stod pall för trycket och fredade sitt mål på ett riktigt bra sätt. Tim gjorde några fina ingripanden och lyckades hålla nollan på nytt. FFF bytte in Leonardo Farah Shahin, Gabriel Johansson, Lucas Sibelius och Melker Larsson under de sista 20 minuterna och alla bidrog till att FFF kunde kämpa ner Ahlafors IF. Det ska nämnas att FFF hade några bra lägen att också få in ett 2-0-mål i andra halvlek. Bland annat jätteräddades ett avslut till hörna av en back sedan målvakten blivit bortspelad. Linus Borgström hade också en stor chans som räddades. Men vad spelar det för roll när FFF tog en otroligt skön 1-0-vinst på Svenska Stenhus Arena.

– En helt underbar seger! Det blev en riktigt grisig match utefter förutsättningarna men vi visade att vi behärskar det också. Vi kämpade och slet för varandra och försvarade vårt mål vilket ledde till en ny nolla i bagaget, säger Tim Erlandsson.
Han är mycket nöjd över resultatet.
– Jag är väldigt stolt över vår vinst och insats idag, säger keepern, efter ännu en hållen nolla.

Så startade FFF:
Tim Erlandsson – Linus Borgström, Tim Stålheden, Tobias Helldén, Adam Eriksson – Christoffer Carlsson, Melker Nilsson – Wilhelm Ärlig, Godwin Aguda, Rasmus Andersson – Oliver Hintsa.

Foto: Lollo Skagerfält