Frillesås FF
Tyvärr blev det en sur 1-2-förlust borta mot Getinge/Slöinge. Agnes Juraskovic gjorde Gulvitts tröstmål i slutminuterna.

Matchen var oavgjord i paus trots att det var FFF som förde spelet. En knapp kvart in i andra halvlek tog Getinge/Slöinge ledningen genom Anna Janfalk och i 83:e minuten gjorde hemmalaget 2-0. Målskytt var Klara Nilsson. Agnes Juraskovic reducerade i 90:e minuten. Närmare än så kom inte FFF poäng denna gång.

– Det var en första halvlek där vi ägde det mesta och spelade riktigt bra fotboll och matchen skulle egentligen ha varit avgjord men vi saknade skärpa och noggrannhet i sista tredjedelen. I andra halvlek åkte vi istället på ett baklängesmål och i takt med att vi försökte lyfta fram laget för en kvittering öppnade matchen upp sig och det var Getinge/Slöinge som utnyttjade chanserna bäst och lyckades göra 2-0. En frustrerande match där vi egentligen förtjänade mer än vad resultatet visar, men fotboll är så här ibland och det är inte alltid rättvist, säger huvudtränare Robin Östlind.

Startelvan:
1 Alice Larsson