Frillesås FF
Match så sent som i onsdags. Redan imorgon klockan 13.00 väntar Ahlafors IF i en bortafajt i seriespelet.

Christoffer Andersson beskriver uppgiften som en utmaning.
– Det är tajt sedan förra matchen i onsdags. Det har varit lugna träningar idag och igår där vi fått anpassa lite utifrån hur mycket spelarna spelade i onsdags. Vi har ytterligare timmar till matchen som kommer vara guld värda, så att vi är riktigt fräscha till imorgon. Det finns förutsättningar för att vi verkligen ska kunna ha energi för att spela på högsta nivå.
Vi har goda minnen från hemmamatchen (seger med 6-0)!?
– Absolut, men nu är det ny match. Man kan relatera till förra året. 7-0-vinst hemma mot Ängelholm och sedan en tuff bortamatch där vi bara fick oavgjort. Hemmamatchen är glömd. Självklart kan vi ta fram bilder på saker och ting som var jättebra, men det är nya förutsättningar, ny plan, bortamatch och säkert ett väldigt hungrig Ahlafors som tycker att det är jättekul att få FFF på besök. De mentala aspekterna måste vi ta hänsyn till och verkligen förbereda oss för en fajt som de kommer vara väldigt sugna på att stå upp i. De är revanschsugna från förra matchen. Vi ska inte låta Ahlafors andas med bollen. Det är vårt ansvar att se till att göra så från början, säger ”Chrisse”.

Vad ska vi se upp med i deras spel, på deras hemmaplan?
– De har en del ingredienser som vi absolut har pratat om. Sedan handlar väldigt mycket om vårt eget; att vi har en kontroll på matchen utifrån bra passningsspel, att vi är löpvilliga och villiga att ha bollen, att vi driver tempot och att vi har en god balans samt hindrar deras omställningar. De har en hel del vettiga anfall. De kan sätta en del diagonala, längre bollar som vi måste hantera, men mycket handlar om vårt eget i den matchen.
Känner ni er utvilade trots flera matcher på kort tid?
– Vi har gjort allt vad vi kan för att kunna vara utvilade imorgon. Idag tror jag att många säger att lite fortfarande sitter i två dagar efter matchen. Med ytterligare ett dygn i bagaget känns det nog mycket bättre.
Vi roterade lite senast. Hur tänker när du tar ut laget till denna match?
– Jag tänker att jag spelar det lag som jag tror har störst möjlighet att ta tre poäng. Så tänker jag i alla matcher. Även om vi roterade lite i onsdags var jag övertygad om att den startelvan hade bra möjligheter att slå Öster, för det var många hungriga spelare som var sugna på att spela match. Det tycker jag att jag fick se. Flera pjäser gjorde bra insatser. Nu är det en ny match, nya förutsättningar och en ny elva på banan, säger huvudtränaren.

William Borgryd och Edvin Christiansson är på väg tillbaka men inte redo för denna match. Oskar Christiansson följer hjärntrappan efter hjärnskakningen han ådrog sig mot Vänersborgs IF.

Truppen består av följande 18 spelare:
1 Tim Erlandsson
2 Gabriel Johansson
4 Tim Stålheden
5 Adam Eriksson
7 Sewen Emilov
8 Tobias Helldén
9 Oliver Hintsa
10 Leonardo Farah Shahin
11 Wilhelm Ärlig
12 Christoffer Carlsson
14 Remo Gotfredsen Grgic
16 Anton Andersson
17 Lucas Sibelius
18 Linus Borgström
23 Rasmus Andersson
28 Melker Nilsson
30 Godwin Aguda
33 Melker Larsson

Matchen startar klockan 13.00. Det finns fortfarande platser kvar i YWP:s supporterbuss som rullar till matchen. Here we go!