BK Astrio
Nils Bertilsson, som tidigare har representerat Tvååkers IF och Varbergs BoIS, har idag skrivit på ett ettårskontrakt med Falkenbergs FF och blir därmed det första nyförvärvet utifrån till säsongen 2024.

Nils Bertilsson debuterade i superettan redan som 16-åring säsongen 2018 och har varit ordinarie i Tvååkers IF de senaste åren. Nu tar han steget till Falkenbergs FF.
– Nils är en löpstark vänsterback med en fin vänsterfot som vi har följt på nära håll under de senaste säsongerna där han gjort det väldigt bra i Tvååkers IF. Det är en ambitiös spelare som är beredd på att jobba hårt och han kommer passa mycket bra in hos oss. Vi är väldigt nöjda med att få hälsa honom välkommen till Laget vi havet, säger FFF:s sportchef David Svensson.

21-åringen själv är minst sagt laddad.
– Det ska bli riktigt kul. Det är en ny utmaning i min karriär och jag är väldigt taggad på att dra igång en ny säsong, säger Nils Bertilsson.
Varför väljer du FFF?
– FFF är ett topplag i ettan och har ambitioner att spela högre upp och det lockar ju såklart. Sedan har jag fått ett väldigt gott intryck av klubben när jag träffat Christoffer Andersson och David Svensson.
Vad hoppas du kunna tillföra?
– Jag hoppas att jag kan bidra med intensitet på träningar, hårt duellspel och en offensiv kraft. Jag skulle beskriva mig själv som en löpstark och väldigt hårt jobbande spelare som gillar att skapa målchanser för mitt lag.

Han har spelat med flera spelare i FFF:s trupp i Tvååkers IF.
– Jag känner Anton Andersson, Rasmus Andersson, Oliver Hintsa och Tim Stålheden. Sen har jag mött några av killarna som är i min ålder i ungdomslagen. Jag har haft lite kontakt med Rasmus och han har sagt positiva saker om klubben.
21-åringen har också fått ett bra intryck av FFF:s supportrar.
– Jag vet att det är en bra supporterskara. Det har man inte minst märkt de gånger vi har mött FFF med Tvååkers IF.
Under derbyt på Falcon Alkoholfri Arena 2022 skruvade han in en hörna. Det hoppas han kunna göra för FFF:s räkning nu istället.
– Ja, förhoppningsvis. Det hade varit kul!
Vid sidan av planen är han en lugn kille.
– Jag gillar att ta det lugnt och bara umgås med min familj, mina vänner och min flickvän. Jag flyttade hemifrån ifjol och har kommit på att jag är riktigt bra på att handdiska, säger Nils Bertilsson.

Varmt välkommen till FFF, Nils!