BK Astrio
Egna produkten Vincent Bodiroza flyttas upp i A-truppen. 19-åringen har signerat ett ettårskontrakt med moderklubben.
– Det känns väldigt roligt att ha skrivit på för Falkenbergs FF, säger mittfältaren/försvararen.

Vincent Bodiroza är lycklig över sitt nyskrivna kontrakt.
– Det är något man har velat göra länge och det är väldigt kul i och med att det är min moderklubb och den enda klubb jag spelat för.
Han vill visa vad han går för under säsongen 2024.
– Jag hoppas framförallt nu i början att komma tillbaka hundraprocentigt rent fotbollsmässigt efter att jag var skadad större delen av förra året. Sen vill jag självklart vara med och konkurrera, ta en plats i laget och få spela så många matcher som möjligt med FFF. Jag hoppas att jag kan tillföra så mycket som möjligt till laget för att komma upp i elitfotbollen igen.

19-åringen beskriver sig som spelare på följande sätt:
– Jag är en defensiv spelare som spelat mestadels på centralt mittfält men under senare tid även spelat back. Mina styrkor skulle jag säga är min spelförståelse och även passningsfot. Jag hoppas att jag kommer utvecklas mycket här i Falkenbergs FF. Jag vill bli en mer komplett spelare och slipa på mina egenskaper ännu mer.
Hur är du utanför planen?
– En glad och skön grabb som gillar att hitta på saker. Jag är väldigt spontan.
Har du några dolda talanger?
– Jag är rätt hyfsad på dart om jag får säga det själv, säger Vincent Bodiroza med ett skratt.

Sportchef David Svensson är tillfreds med att FFF fortsätter flytta upp egna talanger i A-truppen.
– Vincent är ytterligare en av våra egna spelare som vi lyfter upp i herrlaget och det är roligt. Hans sista år i akademin blev tufft eftersom han var skadad och fick rehabiliteringsträna under större delen av säsongen. Men han kom tillbaka under hösten och gjorde ett antal matcher och var med i träning med A-truppen under november månad. Det är en spelare med härlig inställning som vi gärna vill se mer av och därför har skrivit avtal med, säger David Svensson.