BK Astrio
Falkenbergs FF och Sewen Emilov har kommit överens om att avsluta spelarens avtal med föreningen.

Sewen Emilov kom till Falkenbergs FF:s akademi från Varbergs BoIS 2019. I maj 2022 skrev han på ett kontrakt som sträckte sig över säsongen 2025 men nu har båda parter kommit överens om att avsluta avtalet i förtid.
– Under Sewens första år med oss blev det en hel del kortare inhopp men under fjolåret blev det mer sparsamt med speltid. Det är tuff konkurrens om platserna och både vi och Sewen själv känner att han behöver hitta en miljö där han har större möjlighet till att spela matcher kontinuerligt. Därför kom vi överens om att avsluta avtalet vid årsskiftet. Vi tackar Sewen för hans tid hos oss och önskar honom lycka till framöver, säger David Svensson.

Sewen Emilov kommenterar det avslutade kontraktet:
– Jag vill tacka Falkenbergs FF för allt de har gjort för mig. Jag har fått väldigt många nya vänner och vi har blivit som en familj. Men tyvärr har inte speltiden blivit som jag tänkt mig och jag måste gå vidare för nya äventyr. Jag önskar klubben lycka till 2024 och framöver, säger 20-åringen.

Under sina två säsonger i A-laget blev det 18 inhopp (13 år 2022 och fem år 2023) och två mål i division 1 södra för mittfältaren.