Falkenbergs FF:s P17-lag blev idag mästare i DM efter att ha besegrat Halmstads BK på straffar i finalen.

– Det var en jämn och underhållande match som vi är väldigt nöjda med. Fram till 90:e minuten spelade vi en väldigt fin fotboll. Jag tycker vi hade en bra variation i vårt anfallsspel, där vi både kontrollerade spelet samt var lite mer direkta när vi spelat igenom HBK:s presspel. Vi skapade en del målchanser men lyckades inte få in bollen. HBK var aggressiva i sin press och farliga i sitt omställningsspel, vilket vi var förberedda på och redde ut väl, säger P17-tränaren Anders Pentéus.
I 90:e minuten blev FFF:s Totte Nilsson utvisad, vilket innebar att FFF spelade med decimerat manskap i förlängningen.
– Under denna period lade vi oss lägre och fick arbeta mer med vårt kontringsspel. Som väntat hade HBK mycket boll denna period, men vi kämpade, stängde ytor och gjorde det svårt för motståndarna trots överläget.
Finalen gick till straffar. Där räddades HBK:s fjärde straff av FFF-keepern Noel Jönsson. Gulvitt hade då allt i egna händer.
– Felix Blockgren klev fram och lade kyligt in femte straffen. Jag är nöjd och stolt över samtliga grabbars insats. Alla gav sitt absolut yttersta. Vi fick hantera olika typer av matchbilder och löste det väldigt väl. Nu blir det att fira med pizza och Premier League, säger Anders Pentéus nöjt.

Grattis, killar!